Uutta blogissa: Viisi taatusti toimivaa keinoa tunteiden säätelyyn

Uutta blogissa: Viisi taatusti toimivaa keinoa tunteiden säätelyyn

26.03.2020

Heti alkuun tosi kiireisille tiukka tiivistys:

  1. Vältä stressaavaa asiaa, jos voit.
  2. Jos et voi välttää tilannetta, tee voitavasi muokataksesi tilannetta suopeampaan suuntaan esim. valmistautumalla riittävän hyvin.
  3. Kun olet stressaavassa tilanteessa, pyri kiinnittämään huomiota seikkoihin, jotka osoittavat asioiden sujuvan (ihan) ok.

Kun tilanne on ”sylissä” (esim. joku tölväisee sinua etäpalaverissa)

  1. Nimeä tunne: vastaa tiiviisti mielessäsi kysymykseen: ”Mitä koen juuri nyt”. Tässä se voisi olla: ”Suututtaa” .
  2. Voit myös uudelleenmääritellä tilanteen: ”Kollegan kommentti kuulosti tökeröltä, ääliö puukottaa minua selkään” muotoon ”Kollegan kommentti kuulosti tökeröltä, hänellä on selvästi kova paine saada tätä asiaa eteenpäin”.

Lue kirjoitus kokonaisuudessaan blogistamme.